Uusi Ulkomaat
maanantaina 22.6. klo 08.45
Keir Starmer ilmoitti erostaan – Britannian pääministeri taipui Labourin sisäisen kapinan edessä
- Britannian pääministeri Keir Starmer kertoi maanantaina jättävänsä paikkansa Labour-puolueen johdossa ja hallituksen kärjessä.
- Eron laukaisi puolueen omien kansanedustajien painostus, jota Andy Burnhamin täytevaalivoitto entisestään kiihdytti.
- Starmer jää toistaiseksi virkaa toimittavaksi pääministeriksi, kunnes seuraaja on valittu.