Tiede & tekniikka
maanantaina 22.6. klo 19.07
Norja kieltää tekoälyn alakouluissa – "Emme saa toistaa älylaitteiden virhettä"
- Norjan hallitus rajoittaa generatiivisen tekoälyn käyttöä peruskouluissa ensi syksystä alkaen.
- Pääministeri Jonas Gahr Støre perustelee linjausta samalla kokemuksella kuin maan kännykkäkielto: digilaitteet otettiin aikoinaan kouluihin liian kritiikittömästi.